Informatie over activiteiten van de Stichting Montferland Marketing voor de horeca.

Werkgroep chef’s

Er is een werkgroep chefs om periodiek met chefs te gaan brainstormen om hun passie voor het vak ook via het Montferland netwerk bij de mensen thuis te brengen

3 chefs hebben toegezegd. Ik heb er ook pas 3 benadert. Concepten als la table du chef, chefs table en profielschets en de kookkunsten van de chefs zijn enkele zaken die we op gaan pakken.

Werkgroep Horeca binnen Smm

Er is afgesproken bij het Smm dat ik met enkele bestuursleden van Smm met horeca achtergrond de diepte in ga. Dit betekent dat ik ze uitleg hoe we gekomen zijn tot op de het moment van vandaag , met als doel dat daarna de horeca zelf gaat meedenken en meesturen. De uitnodigingen staan, meermaals verstuurd, het is wachten op opvolging. Horeca is druk en het zijn bijzonder pittige tijden, maar voor de lange termijn is die werkgroep wenselijk.

Inzet SMM voor de horeca

We delen alles wat we zien van horecabedrijven zoveel mogelijk op passende kanalen. We zijn nieuwe social media groepen aan het ontwikkelen in Montferland en buiten regio die als thema leuke uitjes of lekker eten hebben. Dit is bouwen, op een gegeven moment heb je daar zoveel bereik dat dit ondernemers helpt in marketing.

Verder luisteren we heel goed naar de ondernemers. Hierdoor hebben we bijvoorbeeld boeking / arrangementen sites zoals Proefmontferland.nl, Trouweninmontferland.nl en Wildeteninmontferland.nl omgezet naar ander soort concepten die de onderneming in the picture zetten en niet direct gebouwd zijn om aantoonbaar resultaat te leveren in de vorm van omzet. Al doende leert men erbij dus. Er zijn nog wel een legio boeking sites, dat is dan aan de ondernemers zelf of ze hier gebruik van willen maken. Focus is dus al een hele tijd conceptontwikkeling en een sterk horecakanaal opzetten om de horeca ondernemers op een extra podium te geven.

Inspelen op actualiteit

Daar waar mogelijk ondersteunen met bijvoorbeeld Afhalenenbezorgen.nl , Earlydinner.nl en Afternoondinner.nl ( nog invullen )

Dorpen

Voor elk dorp ontwikkelen we concepten, content , foto en video’s, zoals voor ontdekzeddam.nl , met ook overal aandacht voor de horeca . Ook volgen we het nieuws en delen dat op de social media kanalen van het betreffende dorp.

Ontwikkeling

Doel is dat de horeca ook actief gaat meedenken om richting en invulling te geven aan alles. Ideeën en kansen genoeg. Een hele reeks culinaire concepten zitten eraan te komen, allemaal gericht om ELKE horeca ondernemers te ondersteunen. Hard werken dus met hart voor de horeca.

Enkele concepten

Proef Montferland

Restaurants Montferland

Een overzicht van alle Restaurants in Montferland. Presentatie is ‘random’, betekent dat telkens als je de pagina gaat laden een ander bovenin staat.

Terrassen

Een overzicht van terrassen in Montferland om te lunchen, borrelen, dineren of gewoon even koffie en gebak.

Wijnen

Alles rondom bedrijven die met wijnen bezig zijn in Montferland , inclusief proeverijen

Chefs

De signature van chefs in Montferland met alle mooie culinaire verhalen eromheen verwerken in artikelen die we dan verspreiden in Montferland, de regio en heel Nederland.

Taken

  • Interviews
  • Ronde tafel gesprekken met chefs, elke 3 maanden.
  • Content / Team
  • Marketing van de site / content

Wild eten in Montferland

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is wildeten-1024x489.png

Content integratie

Op een hele reeks regio sites hebben we verwijzingen opgenomen naar de horeca in Montferland.

In ons eigen Montferland onder andere op Montferland.nl

In de regio onder andere op Ontdekdeliemers.nl, deachterhoek.nl, ontdekdoesburg.nl concept voor Zevenaar en Duiven komt er ook aan, om dat publiek in die plaatsen ook te vertellen over Culinair Montferland.

Bij onze buren

Montferland.de

Voorbeeld DeAchterhoek.nl ( sinds 1999 )